Srvátkový proteín + tréning = viac svalov a menej tuku

Proteín po tréningu

Trénujte v posilňovni a konzumujte srvátkový proteín – dosiahnete najlepšiu stavbu tela. Nová štúdia, zverejnená v časopise Appetite, zistila, že pitie srvátkového proteínu spolu so silovým tréningom zvyšuje o. i. aj hladinu antioxidantu s názvom glutatión. Dostatočne vysoká úroveň tohto antioxidantu, ktorý si produkujeme sami v našom tele, je spojená s prírastkami svalovej hmoty a úbytkom tuku.

Funguje to nejak takto: Konzumácia srvátkového proteínu umožňuje telu produkovať glutatión, pretože srvátka poskytuje vysokú koncentráciu aminokyseliny cysteín. Glutatión v našom tele produkujeme z cysteínu, glycínu a glutamínu. Glutatión je dielňou nášho imunitného systému a chráni telo pred voľnými radikálmi, ktoré poškodzujú bunky, spôsobujú rakovinu a spomaľujú regeneráciu po tréningu.

V štúdii dostávali subjekty s nadváhou 22 gramov srvátkového proteínu denne počas šiestich týždňov, spolu so silovým tréningom. Výsledky ukázali, že skupina, ktorá okrem tréningu dostávala aj srvátkový proteín, mala vyššiu hladinu glutatiónu a oveľa vyššiu hladinu vitamínu C než skupina, ktorá len cvičila alebo dostávala namiesto srvátkového proteínu placebo.

Viac vitamínu C a glutatiónu znamená, že konzumácia srvátkového proteínu umožnila efektívnejší vnútorný antioxidačný systém, pretože tieto dve živiny sa navzájom stabilizujú. Vitamín C je dôležitý najmä pre rýchlejšiu regeneráciu po tréningu, lebo veľmi rýchlo eliminuje voľné radikály.









Skupina, ktorá jedla srvátkový proteín, schudla viac tuku a pribrala viac svalovej hmoty než skupina, ktorá trénovala bez suplementácie (8,7% schudnutého tuku vs 7,9%).

Predchádzajúce štúdie podporujú dôležitosť glutatiónu pre stavbu tela – jedna 12-týždňová štúdia ukázala, že výkon pri cvičení aj množstvo spáleného tuku sú tým vyššie, čím viac glutatiónu v tele počas tréningu máme.

Okrem suplementácie srvátkovým proteínom môžete antioxidačný systém podporiť aj ďalšími stratégiami:

– pridajte glutamín a glycín do potréningového šejku. To sú ďalšie dve aminokyseliny, ktoré telo využíva na produkciu glutatiónu

– nekonzumujte glutatión – musí byť vyrobený v našom tele. Ak ho totiž budete suplementovať, telo zníži jeho prirodzenú tvorbu

– zaraďte do stravy čo najviac fytorastlín: kapustovitú zeleninu, tmavozelenú zeleninu, bobuľoviny, korenia a bylinky. Všetko sú to silné antioxidanty, ktoré telu umožnia produkovať enzýmy, nápomocné aktivite glutatiónu v organizme

– uistite sa, že máte dostatok vitamínu C a zinku, pretože pomáhajú telu recyklovať glutatión

Zdroj: http://www.poliquingroup.com/Tips/tabid/130/EntryId/2323/Take-Whey-Protein-With-Training-To-Lose-Fat-and-Gain-Muscle.aspx

Komentáre

Related posts

2 Thoughts to “Srvátkový proteín + tréning = viac svalov a menej tuku”

  1. Miroslav

    Aká je podľa Vás alternatíva k srvátke pre intoleranciu laktózy ?

    1. Ondrej Ondo

      Dobrý večer Miroslav. Samotná intolerancia laktózy nemusí byť spravidla dôvodom pre obchádzanie srvátkového proteínu. Voľte však vysokopercentný, napr. 97% izolát. Je takmer úplne zbavený tohto mliečneho cukru a preto by nemal robiť problém ani laktózovo senzitívnym, či laktózovo intolerantým ľuďom.

Leave a Comment