Päť príkladov negatívneho myslenia, ktoré musíte pri chudnutí prekonať + NÁVOD

Negatívne myslenie

Pokiaľ nie ste mimoriadne silný jedinec, budete si práve vy sami najväčšou prekážkou v boji s tukom. To, čo sa odohráva vo vašom mozgu, má najväčší vplyv na dosiahnutie vášho vytúženého tela.

Zrejme najznámejším limitujúcim prístupom je „všetko alebo nič“. Zvykneme si hovoriť: „Och, dnes som si už pos*al diétu pizzou, tak to už rovno môžem dojesť aj tento koláč a rozmraziť dezert. Začnem s diétou znovu zajtra.“

Vidíte logiku v tom, aby ste prepichli zvyšné tri pneumatiky, keď dostanete defekt na svojom aute? Tak prečo sabotujete stravu rovnakým princípom?

Všetko nezdravé jedlo, ktoré do seba nahádžate, sa ráta. Čím viac ho zjete, tým viac budete musieť bojovať s jeho následkami. Ak podľahnete, nevadí, ale zastavte sa, keď si to uvedomíte.

V tomto článku sa pozrieme aj na päť ďalších negatívnych prístupov, ktoré vás môžu vykoľajiť na ceste za štíhlym telom. Predíďte negatívnemu mysleniu a budete o krok bližšie k dosiahnutiu svojich cieľov.

Nedostatok trpezlivosti: TU A TERAZ!

Keď sa snažíte byť dobrý, čestný a makať na sebe, očakávate okamžité výsledky. To je pochopiteľné. Rýchle výsledky vás nakopnú a pomôžu vám uveriť, že sa to všetko vyvíja dobre. To je jedným z dôvodov, prečo nízkosacharidové diéty fungujú veľmi efektívne: umožňujú rýchle chudnutie aj vďaka strate vody uloženej v tkanivách. Nízkosacharidová strava tiež telo rýchlo „prepne“ do tuk spaľujúceho módu.

No aj pri nízkosacharidovej diéte treba kúsok trpezlivosti. Každý poznáme človeka, ktorý očakával, že sa jeho pás zmenší o dve čísla po jednom tréningu. Alebo si po týždni zdravého stravovania fotí brucho v snahe nájsť kocky. Chceme výsledky rýchlejšie, ako to umožňuje naša fyziológia.

Nanešťastie naše telo potrebuje čas, aby sa zmenilo. Mnoho ľudí to však nechápe a absenciu okamžitých výsledkov považuje za zlyhanie svojej snahy. „Ak po týždni nevidím výsledky, nemá zmysel pokračovať v 8-týždňovom programe,“ povedia si.

Riešenie: Potrebujete tri veci – trpezlivosť, vieru a dobrý program.

Aj pri tej najprísnejšej nízkosacharidovej diéte trvá minimálne dva týždne, kým sa dočkáte merateľných výsledkov. Iné diéty vyžadujú ešte dlhší čas. Preto počkajte aspoň štyri týždne, kým hodíte do ringu biely uterák. Svaly potrebujú až šesť týždňov na to, aby sa ich prírastky dali merať. A ak máte po päťdesiatke, prvé malé prírastky odmeriate po 9 až 10 týždňoch.

Termínovaná diéta: Musím schudnúť dve kilá do konca týždňa!

Prístup „tu a teraz“ sa môže ľahko zvrhnúť na „do konca týždňa/mesiaca“. Nefixujte sa na konkrétny deň v budúcnosti. Možno sa vám nepodarí schudnúť do konca týždňa dve kilá či drepnúť svoju telesnú hmotnosť do konca mesiaca. Ale to je v poriadku. Ak sa totiž budete upínať na konkrétny deadline a nepodarí sa vám dosiahnuť svoj cieľ, budete veľmi blízko tomu, aby ste sa na cvičenie či diétu vykašľali.

Takýto „dedlajnový“ prístup pri chudnutí vedie k cyklickému chudnutiu a priberaniu, dokonca k negatívnym hormonálnym zmenám a degradácii svalovej hmoty.

Riešenie: Namiesto fixovania sa na termíny zamerajte svoju pozornosť na vytvorenie návykov, ktoré budú fungovať dlhodobo. Ak chcete dosiahnuté zmeny udržať, budete sa musieť zmieriť s tým, že zdravá strava a cvičenie nie je len hobby, ale doživotný údel.

Nedá sa to: Už som trikrát zlyhal, zjavne to nedokážem!

Ak ste naozaj už trikrát skúšali nejaký cvičebný alebo stravovací plán a výsledkov ste sa nedočkali, zrejme naozaj zlyháte, ak to vyskúšate štvrtýkrát. Chyba bude v pláne. Potrebujete niečo efektívnejšie a nové. Robiť dookola to isté a očakávať iný výsledok nie je rozumné.

S takýmto negatívnym prístupom sa budete viac sústrediť na prekážky, ktoré máte zafixované v mysli. Neprekonáte ich (a ani seba), ak sa budete neustále upínať na predchádzajúce neúspechy.

Napríklad aeróbny kardio program málokedy funguje dlhodobo, pretože po istom čase sa začne negatívne prejavovať na množstve svalovej hmoty a spomalí metabolizmus. Veľká časť ľudí sa tiež za kardio odmeňuje jedlom.

S prístupom „to nedokážem“ viete zo svojich vlastných skúseností, že ste kardiom neschudli. Fixujete sa na tento fakt a neuvedomíte si, že postačí len zmena prístupu. Napríklad skúsiť silový tréning či intervalové šprinty, ktoré pri chudnutí preukázateľne fungujú.

Riešenie: Neopakujte dookola to, čo nefungovalo. Hľadajte vedecky overené postupy, ktoré vedú k udržateľnému chudnutiu. Dajte si do týždňa pár dní silového tréningu, prípadne krátky intenzívny intervalový tréning. Jedzte viac bielkovín a preferujte skutočné, nespracované potraviny. Výsledky sa dostavia.

Obviňovanie iných/ľutovanie sa: Prečo to na mne nefunguje?!

Je jednoduché obviniť niekoho iného z toho, že sme vynechali tréning či zjedli niečo „bakané“. Je rozhodne náročnejšie prijať zodpovednosť za svoje konanie. Ak ste sa však už nastavili na obviňovanie iných, nie len, že prehliadnete, kde sami robíte chyby, ale tiež presuniete zodpovednosť za svoju zmenu na niekoho iného. Keď sa zmena neudeje (lebo v takomto prípade sa neudeje), zahrabete sa ešte hlbšie do zlozvyku obviňovať okolie.

Riešenie: Prijmite zodpovednosť za svoje výsledky. Tréneri, priatelia a experti vám môžu radiť a môžu vás podporovať, ale vy sami musíte byť k sebe úprimný pri svojich návykoch. Namiesto obviňovania iných využite svoju podpornú sieť na odhalenie toho, čo možno robíte zle.

„Samobrzda“

Niekedy si zmena nášho tela môže vyžadovať aj robenie vecí, ktoré nie sú práve „cool“. Musíte si plánovať jedlo dopredu. Musíte si ho doniesť do práce, zatiaľ čo vaši štýloví kolegovia si zájdu na luxusnú pizzu. Musíte cvičiť, pri čom vyzeráte smiešne, možno nemotorne. Musíte chodiť skôr spať, zatiaľ čo cool decká si môžu pozrieť aj nočné filmy.

Často sa bojíme ísť do toho naplno a neurobíme dostatok zmien, ktoré by nám pomohli žiť zdravšie či schudnúť. Brzdíme sa. Možno umožňujeme našim emóciám viesť vyjednávanie o ďalšom dezerte či vynechanom tréningu. Vyhýbame sa zmenám – či už nepríjemným alebo tým, ktoré idú proti spoločenským normám. Možno sa bojíme naplno oddať chudnutiu/cvičeniu, lebo by sme si museli povedať „toto je najlepšie, čo dokážem“. A ak by to náhodou nekorešpondovalo s našimi predstavami o „tom najlepšom“, bola by to katastrofa.

Riešenie: Nie je to ani mágia a ani triky – vieme, čo treba urobiť preto, aby sme schudli, nabrali svaly či dosiahli iný cieľ. Háčik je však v tom, že tomu musíme odovzdať všetko a dodržiavať plány. Až potom môžeme vychytávať drobné nedostatky, na ktorých sa potkýname.

Súperte so svojimi limitmi. Buďte pánom svojho myslenia a uvidíte, kam až dokážete zájsť.

Zdroj: http://main.poliquingroup.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/1503/Five_Negative_Mindsets_You_Need_To_Overcome_For_Su.aspx

inspower.co

Komentáre

Related posts