Kedy je najlepší čas na tréning?

Kedy je najlepší čas na tréning

Inštinktívne viete, že najlepší čas na tréning je vtedy, keď sa cítite nabitý energiou, a zrovna nesedíte v práci či škole. Individuálne rozdiely v ideálnom čase na tréning pramenia vo fakte, že každý z nás má inú chronobiológiu – cirkadiánny rytmus. Výskum v tejto oblasti odhalil niekoľko zaujímavých poznatkov:

Pri anaeróbnom tréningu, napríklad posilňovaní, štúdie označujú za najvhodnejší čas pokročilé poobedie a skorý večer. Pozitívny efekt tréningu v tomto čase sa najviac vzťahuje na našu produkciu maximálneho výkonu – teda na schopnosť vyvinúť maximálnu silu v čo najkratšom čase.

Pri tréningu šprintov budete mať lepšie časy tiež v pokročilom poobedí a skoro večer. Väčšia sila a vyššia rýchlosť súvisia s faktom, že telesná teplota počas dňa stúpa, čo veddie k lepšej funkcii svalov a lepšej flexibilite.

Pre chudnutie je najlepší tréning okolo šiestej podvečer. Podľa štúdií v tomto čase trénujúci majú najvyšší EPOC – spaľovanie kyslíka po cvičení. To znamená, že po tréningu spálite počas regenerácie viac kalórií.

Pre vytrvalostný tréning nie je podľa štúdií žiaden čas vhodnejší než iný. Samozrejme, individuálne rozdiely môžu spôsobiť, že sa niekomu bude behať lepšie ráno, inému večer.

Proteínová syntéza je najvyššia okolo piatej hodiny poobede. To znamená, že náročný silový tréning v tomto čase môže viesť k najlepším svalovým prírastkom a najrýchlešej regenerácii.

Zdroj: http://main.poliquingroup.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/1482/Whats_The_Best_Time_To_Train.aspx

Komentáre

Related posts