Chudnete? Začínajte jedlo zeleninou

Zelenina na tanieri

Ako prvú si z taniera vezmite zeleninu alebo šalát a zjete nakoniec menej jedla s väčšinou výživnou hodnotou.

Pamätáte si ešte vaše detstvo, keď vám na tanieri ostávala zelenina a rodičia vás nechceli pustiť od stola, kým „nezmizne“? A to všetko len preto, lebo ste si zeleninu nechávali na koniec.

Nedávna štúdia medzi vysokoškolákmi odhalila, že prvá potravina, ktorú si z taniera vezmú, bude zároveň tou potravinou, ktorej zjedia najviac. Študenti, ktorí začali z taniera jesť najskôr zeleninu, zjedli zeleniny oveľa viac ako ostatní. To znamená, že zjedli menej jednoduchých sacharidov či iného nehodnotného jedla. Študenti, ktorí začali hranolčekmi, zjedli celkovo viac hranolčekov a sacharidov.

Táto stratégia funguje preto, že ak vidíte a zjete rovnaké množstvo (objem) jedla, budete náchylní mať rovnaký pocit zasýtenia ako z potravy, ktorá by mala väčšie množstvo energie. Zvyknite si preto siahnuť pri každom jedle najskôr po zelenine, až neskôr po vysokosacharidovej prílohe. To vám umožní chudnúť a zároveň zväčšovať porcie zeleniny.

Nechutí zelenina vašim deťom? Dohodnite si s nimi kompromis – ak zjedia porciu zeleniny či šalátu, môžu si neskôr vybrať akékoľvek iné jedlo. Časom začnú jesť zeleninu ako prvú úplne prirodzene a vybudujú si návyk s pozitívnym dopadom na celý život.

Zdroj: Wansink, B., Tal, A., et al. First Foods Most: After 18-Hour Fast, People Drawn to Starches First and Vegetables Last. Archives of Internal Medicine. 2012. 172(12), 961-963.

Komentáre

Related posts

Leave a Comment