4 dôvody, pre ktoré schudnete rýchlejšie, ak spíte nahí

Nahý spánok

Neexistuje žiadna presvedčivá štúdia, ktorá by odhalila počet ľudí spiacich v Adamovom či Evinom rúchu. Odhady sa pohybujú na úrovni 10% až 33%, bez ohľadu na pohlavie.

Ak ste však na našej stránke, nie je pre Vás dôležité, koľko ľudí spáva nahých, ale aký to môže mať vplyv na rýchlejšie chudnutie. Spánok bez oblečenia zaručuje telu počas noci nižšiu telesnú teplotu, čo má hneď niekoľko benefitov:

1. V noci potrebujete ochladiť svoje telo, aby ste znížili hladinu kortizolu – hormónu stresu, ktorý negatívne vplýva na Vaše tréningové ciele. Prebytok kortizolu vedie k ukladaniu tukových zásob a katabolizmu svalovej hmoty. Ak v noci obmedzíte tvorbu kortizolu, môžete si pri rovnakých výsledkoch dovoliť ho viac vyprodukovať cez deň – napríklad lepším a intenzívnejším tréningom.

2. Rovnaká „surovina“, z ktorej telo produku kortizol – pregnenolón – sa využíva aj na produkciu testosterónu. Preto ak produkujete veľa kortizolu, obmedzujete aj tvorbu testosterónu. Následkom toho bude pálenie tuku a stavba svalov náročnejšie.









3. Ak sa v noci dostatočne neochladzujete (napríklad spaním bez pyžama), trpí aj produkcia rastového hormónu. Na regeneráciu telesných tkanív a pálenie zásob tuku je optimálna hladina rastového hormónu veľmi dôležitá. Ak ho produkujete dosť, poďakuje sa Vám aj imunitný systém a znížete riziko cukrovky či srdcovo-cievnych ochorení.

4. Okrem rastového hormónu je aj melatonín spojený s kvalitným, hlbokým spánkom. Melatonín patrí do skupiny hormónov proti starnutiu, ak však neznížite telesnú teplotu počas spánku dostatočne, znížite jeho tvorbu a riskujete nekvalitný spánok.

Zdroj: Charles Poliquin – http://www.strengthsensei.com/4-reasons-why-sleeping-naked-makes-you-leaner-faster/

Komentáre

Related posts

Leave a Comment