7 chýb, ktoré ženy robia počas diéty

Diéta z televízie alebo časopisu „Schudnete tri kilá za týždeň!“. Pre každú ženu, ktorá sa snaží schudnúť, sú takéto reklamné frázy nesmierne atraktívne. A dokonca pri tom môžete slobodne ďalej jesť pizzu, palacinky a koláče! Stačí jesť toto krabičkové jedlo a kilá sa roztopia samé. Netreba žiadne kritické myslenie. Škoda len, že takéto diéty sú v 97% prípadov neúspešné. Prečo nefungujú redukčné diéty? Práve preto, že pre dosiahnutie výsledkov nutne vyžadujú ubrať na kalorickom príjme. Inak sa výsledok nedostaví dostatočne rýchlo. Tento prístup ku chudnutiu však vedie len k jo-jo…

Čítať viac

Píše Daniel Mitera: Core a stabilizátory – dva veľmi dôležité, ale zle interpretované aspekty tréningu

Core (stabilizátory trupu)  – všetky svaly trupu používané pre stabilizáciu, pohyb chrbtice a svaly panvového dna. Medzi hlavné svaly core patria – transversus abdominis (priečny sval brucha), internal a external obliques (vnútorný a šikmý sval brucha), rectus abdominis (priamy sval brucha) , erector spinae (vzpriamovač chrbtice), mufidus a diaphragm (diafrám). Stabilizátory – alebo fixačné svaly, vykonávajú primárne izomerické (kontrakcia svalu bez predĺženia alebo skrátenia svalu (pohybu)) kontrakcie pre udržanie kĺbu na mieste a predchádzaniu zraneniam. Ako príklad – core sú stabilizátory trupu, ktoré sú dôležité pri hádzaní, či výskoku alebo…

Čítať viac